woensdag 11 september 2013

Food review Cadbury Curlywurly (chocolade- met caramelreep)

Hee!
Zoals ik maandag al had verteld heb ik afgelopen zaterdag in Duitsland voor het eerst een Curlywurly van het  Britse merk Cadbury geproefd. En ik vind hem zo lekker dat ik hem even moest delen met jullie. Kijk mee:

Het is trouwens  echt een lange reep, ik schat zo'n 20 a 25 cm. De verpakking vind ik niet echt typisch voor een chocolade-iets. Eerder voor zo'n lange jan-achtig snoepje. Desondanks vind ik hem er wel leuk uit zien.

En dan de ingrediënten en voedingswaarden. Qua ingredienten is het natuurlijk niet de gezondste snack die je je kan voorstellen. Maar qua voedingswaarden vind ik het reuze meevallen. Per (lange) reep zitten er slechts 115kcal in (even ter vergelijking, dit is minder dan in de gemiddelde banaan) en 2,6g verzadigd vet. 

Toen ik hem openmaakte had ik dit niet verwacht. Hij heeft namelijk een soort geweven patroon dat me lichtelijk aan krakelingen en bretzels laat denken. Wel weer eens wat anders! :)

En dan waar het eigenlijk allemaal om gaat: de reep itself. De reep bestaat uit twee (overheerlijke) dingen, caramel en chocola. Ik noemde caramel expres als eerst, want eigenlijk is het vooral caramel. Daaroverheen zit een dun laagje chocolade. Heerlijk! 

Ik betaalde voor 1 losse reep €0,69. Hier in Nederland zijn ze per 3 stuks verkrijgbaar bij meerdere supermarkten voor ongeveer €1,30.

Hebben jullie deze reep al eens geprobeerd?

6 opmerkingen:

  1. Oh dit heb ik vroeger wel eens gehad ja! Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Ik wilde je even laten weten dat ik je een mailtje heb gestuurd dat je de winactie hebt gewonnen. Mijn e-mailadres heeft nogal vaak de neiging om in de spam te belanden, daarom doe ik het voor de zekerheid ook nog even zo. Kan je mij je adres mailen? (Op mijn blog staat wel een contact-pagina) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt wel lekker zeg! liefs, en nog een fijne week verder x

    BeantwoordenVerwijderen